Arrangemang

FöreningsNavet hjälper till med föreningarnas arrangemang i Strömstad. Detta anser vi vara en viktig del för alla invånare i vår stad. Här nedan kan ni se vilka tillställningar vi arbetar med.

Strömstadmilen

Stadens kanske största idrottsfolkfest, där både elit, motionär, ung och gammal kan delta.

- Strömstad Löparklubb är värdförening

Lejonruset

En tuff tävling som går runt Strömsvattnet med målgång vid Kärleksudden - Ett arrangemang för de lite hårdare gummorna och gubbarna.

- Strömstads Roddklubb fixar denna härliga tillställning

Skyltpromenaden

En härlig vinterpromenad i vår vackra stad, där det svaras på frågor av både ung och gammal.

- Denna förjulstradition ordnas av Strömstads IF

Sportlovsveckan

En uppskattad vintervecka, som anordnas i Strömstad, där stadens skolungdomar får möjlighet att prova på lite av varje.

- Det är genom ett väldigt bra samarbete mellan Strömstads alla idrottsföreningar, FöreningsNavet och Strömstads Kommun som detta ordnas.