Om FöreningsNavet

Vi är en ideell förening, som erbjuder hjälp åt idrotts- och övriga ideella föreningar i Strömstad. Vi vill underlätta för dessa så att de kan fortsätta arbeta och lägga fokus på det de brinner för, och inte behöva göra allt det tyngre arbetet. Bland tjänsterna finns administrativa uppgifter såsom bokföring, redovisning, fakturering, medlemsmatriklar, utskick, arrangemang samt övriga arbetsområden såsom matchläggning och vaktmästeri. FöreningsNavet är också ett nätverk, där föreningar kan samverka kring specifika uppgifter eller bygga långsiktiga samarbeten. Alla ideella föreningar i Strömstad kan bli medlemmar i vårt nav.

Samarbeten

Vi har ett gott samarbete med Strömstads Kommun och hjälper till att anordna vår- och höstlov samt hålla deras föreningsregister uppdaterat. Om någon, utanför kommunens gränser, söker kontakt med föreningslivet i Strömstad blir vi den naturliga kontaktvägen. FöreningsNavet fungerar som en brygga till andra aktörer såsom:

Bild på Nordby SupermarketHallen där FöreningsNavet jobbar.

Vår vision

Vår målsättning är att allt fler idrottsföreningar ska se fördelarna med ett FöreningsNav där man till mycket låga kostnader kan få hjälp med det mesta en förening behöver och därmed få mer tid över till den huvudsakliga verksamheten. Kan vi öka intresset och stödet för föreningslivet här i Strömstad, höjer vi därmed livskvalitén för våra invånare och besökare.

Ordförande: Ulf Hansson, Strömstad IF

Kassör: Oscar Russberg, Strömstad Roddklubb